Jak motywować do ćwiczeń na pianinie cz.2

Inspiracja, motywacja, entuzjazm 🙂

Inspiracją i motywacją do ćwiczeń na pianinie mogą być różnorodne czynniki. Zależą one w dużej mierze od indywidualnych cech dziecka, ale także od tego, czy dziecko kształci się amatorsko, czy profesjonalnie i w jakim środowisku wzrasta. W kwestii ćwiczeń dopingująco na dziecko mogą działać:

  • widoczne postępy w grze dzięki systematycznej pracy
  • satysfakcja z wykonywania ulubionych kompozycji
  • docenianie osiągnięć dziecka przez najbliższe mu osoby
  • posiadanie bogatej biblioteczki nutowej dostosowanej do możliwości dziecka, z której może samodzielnie korzystać (poza ramami wyznaczonymi przez program nauki)
  • słuchanie na żywo  porywających wykonań muzyki fortepianowej
  • perspektywa wspólnego muzykowania z rodziną ( wieczorki muzyczne, jubileusze, kolędowanie, stworzenie własnej formy spotkań przy muzyce)
  • możliwość wystąpienia przed kolegami
  • szansa wzięcia udziału w szkolnych akademiach i przedstawieniach w roli instrumentalisty
  •  udział w  konkursie, festiwalu, ciekawych warsztatach muzycznych
  • radość grania w zespole muzycznym
  • akompaniowanie innemu muzykowi
  • wystąpienie na popisie, egzaminie
  • zetknięcie się z aktywnością muzyczną innych dzieci ( w środowisku szkoły muzycznej, ogólnokształcącej lub rodzinnym)
  • przyłączenie się do projektu organizowanego przez lokalne władze, np. oprawa muzyczna uroczystości plenerowych, happeningi, koncerty integrujące środowisko artystyczne i wiele innych

Ważny jest szczery zapał do muzykowania. Jeśli entuzjazm dziecka przewyższa wysiłek, jaki wkłada ono w rozwój siebie jako muzyka, gra na instrumencie może stać się doświadczeniem wzbogacającym jego życie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ćwiczenie na pianinie, Korzyści z gry, Nauka gry, Psychologia i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *